Forum Magic dla Szczecina Strona Główna

Magic dla Szczecina

 

Polskie Zasady 9 edycji oraz 2 Headed Giant

 
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Magic dla Szczecina Strona Główna -> Wasze pytania
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Wampir
Administrator



Dołączył: 04 Maj 2007
Posty: 148
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Sob 15:33, 12 Maj 2007    Temat postu: Polskie Zasady 9 edycji oraz 2 Headed Giant

[link widoczny dla zalogowanych] możecie znaleźć książeczkę z zasadami Magic The Gathering 9 edycja w naszym języku ojczystym. Jest ona w formacie .pdf, czyli do zapoznania się z jej treścią bedziecie potrzebowac programu Acrobat Reader.

Poniżej zamieszczam wolne tłumaczenie z ang. FAQ napisanego prze WoTC na temat Dwugłowego Giganta, czyli gry parami w Magic the Gathering.

Co to jest Dwugłowy Gigant Format (ang.Two-Headed Giant format)?

Dwugłowy Gigant to nowy sankcjonowany przez DCI format, w którym dwie drużyny składające się z dwóch graczy każda grają razem w jednej grze.

Jak drużyny zasiadają przy stole?

Każda drużyna zasiada razem po jednej stronie stołu. Każda z drużyn decyduje w jakiej kolejności siadają gracze. Gracz, który siedzi po prawej stronie w swojej drużynie jest graczem „pierwszym” a ten po jego lewej stronie to gracz „drugi”

Ile mamy życia?

Oby dwie drużyny mają po 40 życia.

Czy gracze z jednej drużyny dzielą się maną? Kartami?

Poza wspólnym życiem, drużyna nie dzieli się innymi dobrami (kartami, maną, itp.)

Przykład:
Gracz A ma Glorious Anthem w grze. Tylko kreatury gracza A dostają +1/+1, a jego współgracza z drużyny kreatury nie dostają.

Czy gracze z jednej drużyny mogą patrzeć sobie na ręce i dyskutować na temat swojej strategii podczas gry?

Tak. Współgracze mogą patrzeć na swoje ręce i dyskutować na temat taktyki i zagrywek w każdej chwili. Jednakże nie mogą dotykać swoich permanentów lub manipulować innymi kartami współgracza (ręką, library czy graveyardem).

Jak mogą się porozumiewać współgracze?

Każda komunikacja jest dostępna oprócz pisemnej. Pisemna jest zabroniona gdyż łatwo w czasie turnieji przemycić notki od ludzi, którzy przyglądają się grze (co jest niedozwolone przez DCI).

Czy wszyscy gracze (obie drużyny) wykonują swoje tury w jednym momencie?

Nie. Każda drużyna wykonuje swoją turę wspólnie jak by byli jednym graczem, a następnie gra drużyna przeciwna wykonując swoją turę.

Czy gracze współdzielą fazy w turze?

Tak.

Przykład: Verdant Force (At the beginning of each player's upkeep, put a 1/1 green Saproling creature token into play under your control.) Z racji że drużyna ma wspólny upkeep otrzyma tylko 1 Saprolinga w swoim upkeepie i 1 Saprolinga podczas upkeepu drużyny przeciwnej.

Co się dzieje z priorytetami?
Drużyny mają priorytety a nie poszczególni gracze. Zasada: Aktywny Gracz, Nieaktywny Gracz jest zmieniona specjalnie dla Dwugłowego Giganta. Dużyna, której jest tura jest Graczem Aktywnym, adekwatnie drużuna przeciwna jest Graczem Nieaktywnym. Jeżeli jakieś decyzje muszą być podejmowane w tym samym momencie podejmuje je najpierw drużyna aktywna a potem drużyna nieaktywna, a następnie wszystkie wydarzenia są rozstrzygane jednocześnie.

W jakiej kolejności gracze z jednej drużyny dokonują decyzji, wyborów lub akcji?

Gracz może zagrywać czar bądź zdolność tylko wtedy gdy jego drużyna ma priorytet. Jeżeli dwóch graczy z jednej drużyny chce podjąć akcję w tym samym momencie, gracz Pierwszy (ten po prawej) decyduje czyja akcja będzie brana pierwsza pod uwagę.

W jaki sposób przechodzi priorytet do drużyny przeciwnej?

Jeżeli obydwu graczy z drużyny aktywnej spasuje (zrezygnuje z priorytetu do zagrywania czarów) priorytet przechodzi wówczas na drużynę przeciwną. Jeżeli obydwie drużyny spasują po sobie, wtedy objekt z wierzchu stosu zostaje rozpatrzony, następnie aktywna drużyna znowu otrzymuje priorytet i tak do rozpatrzenia całego stosu. Gdy stos jest pusty i obydwie drużyny spasują kończy się bieżąca faza i rozpoczyna się kolejna.

Co się dzieje gdy jakiś efekt daje jednemu z graczy dodatkową turę lub daje dodatkową fazę?

Gdy jeden z graczy otrzymuje dodatkową turę lub fazę, otrzymuje ją cała drużyna. Jeżeli jakiś efekt nakazuje opuszczenie fazy przez któregoś z graczy opuszcza ją cała drużyna. Jeżeli jakiś efekt pozwala na przejęcie tury przeciwnika, kontroler tego efektu przejmuje turę całej drużyny, tego gracza, który jest celem tego efektu.

Jak działa faza walki?

Każda z drużyn atakuje wspólnie. Podczas fazy walki, aktywna drużyna jest atakująca i każdy gracz w tej drużynie jest atakującym (nawet jeżeli jego stwory nie atakują). Adekwatnie obydwoje graczy z drużyny nieaktywnej jak i cała drużyna są obrońcami.

Jak się odbywa krok deklaracji atakujących?

Kiedy rozpoczyna się krok ataku aktywna drużyna wyznacza atakujących. Jeżeli jakiś ze stworów atakującej drużyny nie może zaatakować, któregokolwiek z graczy z drużyny przeciwnej, nie może atakować w ogóle. Aktywna drużyna atakuje razem i legalność tego ataku musi być legalna jako całość.

Jak się odbywa krok deklaracji blokujących?

Kiedy rozpoczyna się krok bloku, drużyna broniąca deklaruje blokerów. Stwory kontrolowane przez broniących się mogą blokować któregokolwiek z atakujących stworów (jeżeli pozwalają im na to inne warunki takie jak flying czy shadow). Obrońcy mają jeden wspólny krok bloku, i musi być on w całości legalny (a nie pojedynczo dla każdego gracza).

Jak odbywa się asygnacja obrażeń?

Kiedy rozpoczyna się krok zadawania obrażeń, aktywna drużyna anonsuje jak rozdziela obrażenia od atakujących stworów. Jeżeli atakujący stwór zaasygnuje obrażenia w broniącą drużynę, atakująca drużyna wybiera tylko jednego z graczy w którego obrażenia zostaną zadane. Następnie broniąca się drużyna anonsuje jak każdy z blokujących stworów zadaje obrażenia.

Czy drużyna przegrywa kiedy ich wspólne życie osiąga 0?

Tak. Jeżeli całkowite życie jest równe zeru lub mniej drużyna przegrywa w momencie gdy otrzyma priorytet. (to jest state-based efekt, więcej o state-base efekt w 420 pkt. zasad)

Jeżeli jeden gracz z drużyny przegrywa to czy drugi gra dalej?

Nie. Gracze przegrywają i wygrywają grę tylko jako drużyna a nie indywidualnie. Jeśli któryś z graczy z drużyny przegrywa grę, drużyna przegrywa. Jeśli któryś z graczy grę wygrywa, wygrywa cała drużyna. Jeżeli jakiś efekt zapobiega wygraniu gry przez któregoś gracza, jego drużyna nie może wygrać. Jeżeli jakiś efekt zapobiega przegraniu gry przez gracza, jego drużyna nie może przegrać.

Przykłady:
1. W grze Dwugłowy Gigant, jeżeli jakiś gracz kontroluje Trenscendence, to gdy życie całkowite drużyny jest mniejsze niż zero, to ta drużyna nie przegrywa gry.

2. W grze Dwugłowy Gigant, jeżeli któryś z graczy ma pociągnąć kartę kiedy w jego library nie ma kart, to ten gracz przegrywa grę i cała jego drużyna.

3. W grze Dwugłowy Gigant, jeżeli gracz kontroluje Platinum Angel, to ani on ani jego współgracz, ani cała drużna tego gracza nie mogą przegrać gry, a żaden z graczy drużyny przeciwnej ani ich drużyna nie mogą wygrać gry.

Jeżeli gracz zrezygnuje z gry, czy drugi gracz może dalej grać?

Nie. Jeżeli jeden z graczy zrezygnuje z gry, jego drużyna przegrywa.

Jak działają: obrażenia, strata życia, uzyskiwanie życie, które odnoszą się do życia jednego gracza?

Obrażenia, strata życia, uzyskiwanie życia odnosi się do każdego gracza osobno, a wynik jest dodawany do wspólnego życia.

Przykład: W grze Dwugłowy Gigant, gracz zagrywa Flame Rift, w takim wypadku każda z drużyn otrzymuje łącznie 8 obrażeń.

Jeżeli jakiś efekt potrzebuje wiedzy na temat stanu życia jednego z graczy, to jak je obliczamy?

Jeżeli jakiś efekt potrzebuje wiedzy na temat stanu życia jednego z graczy, to dzielimy wartość życia drużyny na 2 i zaokrąglamy w górę.

Przykład:
1. W grze Dwugłowy Gigant, drużyna ma 17 życia kiedy jeden z graczy zagrywa zdolność Heartless Hidegetsu, w tym wypadku każdy gracz w tej drużynie ma 9 życia. Heartless Hidegetsu zadaje każdemu z tych graczy po 4 obrażenia łącznie 8 obrażeń, czyli ostatecznie drużyna pozostanie na 9 (17-Cool życia.

2. W grze Dwugłowy Gigant, gracz kontrolujący Test of Endurance, drużyna wygrywa grę wtedy gdy podzielone życie graczy jest równe 50, czyli warunekl zostanie spełniony gdy wspólne życie drużyny będzie równe 99 lub więcej.

3. W grze Dwugłowy Gigant, gracz kontroluje Lurking Jackals, aby warunek został spełniony drużyna przeciwna musi mieć 20 lub mniej życia łącznie.

Jeżeli jakiś efekt ustawia wartość ilości życia każdego gracza w drużynie na konkretną liczbę, to na jaką wartość powinno się ustawić życie drużyny?

Jeżeli jakiś efekt ustawia wartość ilości życia każdego gracza w drużynie na konkretną liczbę,
to wartość życia drużyny będzie sumą tych liczb.

Przykład:
W grze Dwugłowy Gigant, jeden z graczy zagrywa Biorythm, jeżeli jeden z graczy ma 3 stwory a drugi ma 1-ego to życie ich drużyny zostanie ustawione na 4.

Jeżeli jakiś efekt ustawia wartość ilości życia gracza na konkretną liczbę, to na jaką wartość powinno się ustawić życie drużyny?

Jeżeli efekt ustawia wartość ilości życia gracza na konkretną liczbę, jego indywidualne życie otrzymuje taką wartość, wtedy jest obliczana wartość o ile wzrosło jego życie i ta wartość jest dodawana do ilość życia drużyny.

Przykład:
W grze Dwugłowy Gigant, gracz z drużyny, której życie równa się 25 zagrywa czar „your life total becomes 20”. Indywidualne życie tego gracza wyliczamy że jest równe 13 a jego wartość zmienia się na 20 czyli łączne życie drużyny wyniesie 32, gdyż życie wzrosło o 7.

Na zawodach Dwugłowy Gigant, z ilu gier składa się mecz?

Wszystkie mecze składają się tylko z jednej gry. Z racji, że zawodnicy w drużynie mogą się porozumiewać między sobą na temat strategii i wykonują swoje tury wspólnie, gra wydłuża się, dlatego ze względu na ograniczony czas turnieji jest rozgrywana tylko jedna gra.

Co się dzieje w przypadku gdy gra zakończy się remisem?

Remisy (gry bez rozstrzygnięcia zwycięskiej drużyny) nie liczą się. Tak długo jak na to pozwala czas na rozegranie meczu, drużyny kontynuują gry dopóki jedna z drużyn wygra.

Jak działa zasada Play-Draw (zaczynający-ciągnący) w grze Dwugłowy Gigant?

Drużyny losują, która z nich będzie rozpoczynać grę i nie będzie dociągać w pierwszej turze.
Wybór musi być dokonany zanim którykolwiek z graczy dociągnie karty. Jeżeli którykolwiek z graczy dociągnie i spojrzy na karty na ręce, jego dużyna musi zaczynać. Drużyna która zaczyna pomija fazę ciągnięcia karty.

Jakie są procedury przed rozpoczęciem gry właściwej w grze Dwugłowy Gigant?

Drużyny powinny postępować według następujących punktów:

1. Gracze powinni usiąść tak by Pierwszy gracz (gracz A) usiadł na prawo od swojego współgracza.
2. Gracze tasują swoje talie zgodnie z zasadami. (więcej o tym w Universal Tournament Rules, sekcja 21)
3. Gracze podają swoje talie przeciwnikom aby mogli dodatkowo potasować i przełożyć ich talie.
4. Jeżeli przeciwnik potasował talię gracza to ten gracz może dokonać ostatecznego przełożenia.
5. Każdy gracz ciągnie po 7 kart.
6. Każdy gracz po kolei decyduje czy wziąć mulgana.

Po tym gdy wszystkie muligany zostaną dokonane, gra się rozpoczyna.

Jak działają muligany w grze Dwugłowy Gigant?

Każdy gracz ma pierwszego muligana darmowego, czyli z jakiegokolwiek powodu może wtasować swoją rękę i dociągnąć ponownie siedem kart.

Po tym jak rozpatrzony zostanie pierwszy „darmowy” muligan gracze mogą brać następne muligany tak jak normalnie, czyli wtasowując swoją rękę do library i dociągając o jedną kartę mniej. Gracz może robić to ile razy zechce aż do momentu gdy ma zero kart na ręce.

W jakiej kolejności gracze biorą muligany w grze Dwugłowy Gigant?

Drużyna, która będzie rozpoczynać wybiera czy bierze muligana jako pierwsza. Współgracze mogą się naradzić w każdym momencie gry wliczając w to fazę muliganów. Gracz A decyduje jako pierwszy czy bierze muligana, a następnie decyzji dokonują kolejni gracze według ruchu wskazówek zegara. Jeżeli któryś z graczy raz zrezygnuje z wzięcia muligana, nie będzie go mógł już później wziąć.

Jak działa zasada „5 ekstra tur” po tym gdy minie czas przeznaczony na mecz w grze Dwugłowy Gigant?

Jeżeli czas określony na mecz minie zanim zostanie rozstrzygnięte zwycięstwo, aktywna drużyna dokańcza swoją turę, a następnie jest rozgrywane dodatkowe całe pięć tur. Jeżeli żadna z drużyn w tym czasie nie wygra mecz kończy się jako nierozstrzygnięty (remis).

Jaki format jest uznawany w w zawodach Dwugłowy Gigant?

Formaty dostępne w Dwugłowy Gigant to: Standard, Extended, Block, Vintage, Legacy i Sealed Deck.

Czy będą statystyki w Dwugłowym Gigancie?

Tak.

Jak będą działać statystyki w Dwugłowym Gigancie?

Wyniki z zawodów Dwugłowy Gigant będą zawarte w specjalnej tabeli statystyki „Mutiplayer”.

Czy mogę zobaczyć „Multiplayer” statystyki teraz?

Nie. Statystyki nie będą dostępne jeszcze przez jakiś czas. DCI poczeka do czasu gdy zbierze się więcej wyników turnieji.

W grach typu Dwugłowy Gigant jak drużyny powinny budować swoje talie?

Talia każdego gracza musi się składać minimum z 60 kart i musi się opierać na wszelkich zasadach określonych w Unified Deck Construction Rules.

Jakie są zasady Unified Deck Construction Rules?

Poza kartami landów, talie w jednej drużynie nie mogą zawierać więcej niż czterech sztuk takiej samej karty (licząc tylko angielskie nazwy kart).

Przykład:
Jeżeli jeden z graczy ma w swojej talii cztery kopie karty Naturalize to jego współgracz z drużyny nie może mieć ani jednej sztuki w swojej talii.

Jak odnoszą się listy banów/restriktów do gry w typie Dwugłowy Gigant?

Zawody Dwugłowy Gigant korzystają z tej samej listy banów/restriktów co normalne zawody Single-player. Jeżeli karta jest zbanowana w tym typie, w którym jest rozgrywany w Dwugłowy Gigant nie może być w nim używana. Jeżeli karta jest zrestriktowana to może być używana tylko jedna kopia przez całą drużynę.

Czy są uzywane side-bordy w grze Dwugłowy Gigant?

Jako że jest rozgrywana tylko jedna gra w meczu, side-bordy są niedozwolone w grze Dwugłowy Gigant.

W grze Dwugłowy Gigant Sealed Deck Tournament, ile tournament packs i busterów otrzymuje każda z drużyn aby zbudować swoje talie?

DCI zaleca aby każda z drużyn otrzymała 1 tournament pack i cztery busterki albo 7 busterków. Każda z drużyn musi otrzymać tą samą kombinację.

Jak drużyny budują talie w grze Dwugłowy Gigant Sealed Deck Tournament?

Używając kart z otwartych busterków i tournament packów każda z drużyn musi złożyć po dwie talie, z której każda musi się składać minimum z 40 kart. Nie ograniczeń co do maksymalnej ilości kart w talii. Ani drużyny ani gracze nie są ograniczeni do czterech kopii tej samej karty w grze typu Dwugłowy Gigant Sealed Deck Tournament.

Czy są sidebordy w grze Dwugłowy Gigant Sealed Deck Tournament?

Jako że jest rozgrywana jedna gra w meczu, karty które nie zostały zawarte w talii podczas jej budowania nie biorą udziału w zawodach.

Gdzie mogę znaleźć zasady Comprehensive rules(w orginale po angielsku) dla gry Dwugłowy Gigant?

Zasady dla gry Dwugłowy Gigant mogą być znalezione pod adresem [link widoczny dla zalogowanych]

Gdzie mogę znaleźć zasady DCI Floor Rules dla gry Dwugłowy Gigant?

Zasady dla gry Dwugłowy Gigant Floor Rules są częścią Magic: The gathering DCI Floor Rules i można je znaleźć pod adresem [url]http://www.thedci .com/docs[/url]

Od kiedy mój lokalny organizator imprez może organizować sankcjonowane zawody Dwugłowy Gigant?

Zawody mogą być organizowane od 1 Października 2005.

Czy będzie jakiś specjalny program organizowania imprez Dwugłowego Giganta?

Tak. Informacje na ten temat będą znane pod koniec 2005 roku.

Zapraszam do dyskusji.

Tłumaczenie z ang. Twoface


Dla umiejących j.ang polecam artykuł na temat budowania talii w
2HG .

Może przetłumacze 5 głównych zasad (dotyczą głównie sealed deck i T2):
1.Gra będzie trwała dosyć długo więc nie martw się tak bardzo bestiami, które wchodzą szybko. Chodzi o 2 aspekty: nie przejmuj się na początku kritami typu Savana Lion, które wystawia przeciwnik gdyż nie zdąża cię cabić a jak ty wystawisz swoich drogich wypasów to będą bezużyteczne. Z drugiej strony sam też takich nie używaj, gdyż w late game są bardzo bezużyteczne.
2. Graj większą ilością drogich czarów.
3.Graj na mniejszej ilości landów. Masz 1 darmowego mulika, a w razie screw przeciwnik i tak cię szybko nie zabije.
4. Unikanie jest podstawą (cokolwiek miałoby to znaczyć)
5. Dociąganie kart jest najważniejsze. (w wolnym tłumaczeniu)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Magic dla Szczecina Strona Główna -> Wasze pytania Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
deox v1.2 // Theme created by Sopel & Download

Regulamin